Sunday, August 20, 2006

Rejoice every time you hear the sound of my voice


Jag tycker om att få komplimanger, positiv feedback och höga betyg. Helt ärligt. Jag var nära att gå med i Årets Blogg 2006 (innan jag upptäckte att det kostade en tjuga), jag blir glad av era kommentarer, jag blir glad när mitt betyg på bloggportalen ökar från 2.3 (objektivt på tok för lågt) till 3.5 (now we're getting somewhere), bara för att ta ett par exempel som får er att känna er delaktiga i mitt glädjeliv.

Mina kunder är naturligtvis också delaktiga i mitt glädjeliv. Jag blir genuint lycklig när kunden berömmer mitt skådespeleri efter en (för hans del) svettig rollspelsomgång. Sånt behöver i och för sig inte alltid uttryckas i ord, två orgasmer på fem minuter och barnsligt lyckliga wow i slutet kan vara komplimang nog, men visst blir jag glad och stolt när någon faktiskt säger att jag är bra. Han kanske säger det till alla. So what.

Prestationsrelaterade komplimanger är bäst, men att få höra att man har sexig röst är också kul. Phojkvännen har i och för sig hävdat det sedan innan jag blev PhPh, men han har knullat mig på riktigt så han räknas inte. När någon som inte har min röst pavlovhundad till the physical PhPh experience tycker att jag låter erotisk blir det en helt annan sak. Dessutom betyder det att jag inte låter helt muppig när jag Pratar Sexigt. Det är ju för telefontorskarnas skull som jag låter som Mae West goes Jambareklam, så det vore synd om de inte uppskattade det.

Den vanligaste explicita komplimangen jag får är tyvärr den dummaste. Jag tror att ni förstår vad jag menar: "du är så snygg". Nämentack. Inte nog med att kunderna inte ser mig, jag brukar dessutom ge en beskrivning som lämnar mycket åt fantasin (typ längd, hårfärg, ögonfärg, byststorlek, rakadmedlitentofs). Fick du fram en snygg bild i huvudet? Grattis, men vad finns det för mig att vara stolt över? Nä, alltså, ibland lyckas man ju pejla in vad kunden gillar och beskriva en mycket mer detaljerad och målgruppsanpassad flicka, men oftast är det beskrivningar som skulle kunna passa in på alla från Paris Hilton till mattanten i Hålköpingskolans matsal.

Nämen, seriöst, de gångerna jag mest förtjänar skådespelarkredd är när jag tackar efter "toppiga och fasta? åh du låter så snygg!".

Labels: ,

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag tror nog att även komplimanger om utseende kan vara lite som en del av ett rollspel. Man säger det som man hade sagt om det ni pratar om hade utspelat sig öga mot öga. Men jag förstår att de känns lite skumt. :)

För min del är sexig telefonröst att man låter lite busig eller hur man ska uttrycka det. Att rösten och sättet att prata får mig att frammana bilden av en tjej som tittar lite blygt och sexigt under ögonbrynen på en och ler busigt. Om du förstår hur jag menar. Och självklart är tjejen i min fantasi helt fantastiskt läcker. :)

1:16 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

kk
Jo, det är ju det. Och även lite den normala manmåstejusäganåt-reaktionen på en utseendebeskrivning. Tror jag. Men man blir alltid så sugen att tillägga någon traditionellellt oattraktiv egenskap (typ celluliter eller trippelhaka) efter att telefontorsken börjat yra om att jag är så snygg efter en väldigt odetaljerad beskrivning.

Busig känner jag igen, ja =)

10:12 AM  

Post a Comment

<< Home