Friday, June 30, 2006

Hey babe, let me see your USB and I'll show you my FireWire


Egentligen skulle det här varit en hederlig svensk vaniljmunk med vaniljkräm som sipprar ut ur det lilla hålet, men jag hittade ingen bild. Den här ser hur som helst helt relevant ut.

Det finns många saker jag tycker om och en av dem är att smuggla in obskyra citat eller konstiga formuleringar... Varför berättar jag det för er, förresten? Ni om några vet hur jag skriver.

Hur som helst, min förkärlek för neologismer (hallå, det är total slöseri med resurser att inte utnyttja svenskans möjligheter att sätta ihop ord hur som helst!) och skarvlöst infogade referenser avspeglar sig även i mitt jobb som telefonglädjeflicka. Alltså, nej, jag pratar inte såhär hela tiden, men ibland vill man variera sig lite och börjar leka språklekar.

Oftast beror det på ren tristess och vilja att variera dagens tionde urtråkiga samtal. Eller att roa mig själv. Eller att helt enkelt testa gränserna, hur konstiga uttryck jag kan använda utan att kundens upphetsningskurva påverkas.

Man kan till exempel köra ett tema, säg "militärtermer". Typ använda ord som "erövra" och "invadera" samt jämföra hans sperma som landar i mitt ansikte med fallskärmstrupper. Just det där sista är särskilt lyckat eftersom torskar som sprutar struntar ganska mycket i vad man säger. Det spelar ingen större roll längre. Sånt är naturligtvis riktigt svårt, eftersom risken för att torsken ska se ett mönster är stor och man vill ju helst inte bli konfronterad.

Man kan också köra lightversionen och försöka få in en viss bestämd liknelse eller ett ord. Jag tycker till exempel det är roligt at jämföra en fitta som någon just sprutat i med en vaniljmunk. Jag kan sitta genom flera samtal och vänta på rätt tillfälle, och sedan bli glad om det funkade att prata vaniljkräm utan att kunden märkte nåt. Riktigt lycklig blir jag när torsken till och med blir upphetsad av fallskärmssperman eller vaniljmunken eller vad det nu är jag hittat på.

Ibland får jag nya idéer som jag vill testa, och då kan jag gå länge och fundera på hur jag ska få in det i ett vanligt knull. Beta av olika teman och formulerar snygga metaforer när jag åker tåg eller gör någonting lika tankestimulerande. Fundera på vilka rader ur Bloodhound Gangs The Bad Touch kan översättas och utnyttjas. Fnissa åt min egen påhittighet och vänja mig vid fyndigheterna så att jag kan säga dem utan att skratta. Känna mig sådär underbart barnsligt busig.

Min nyaste dröm som just nu känns ganska ouppnåerlig är att få in "jag tar kockens dotter när jag vill, det är min rätt" i ett samtal utan att det blir konstigt. Lycka till med den, PhPh!

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hallå!
Kom in på din sida för ett par dagar sedan, och kan nu inte sluta läsa. Är lite nyfiken på hur du fick ditt jobb.. och, det här låter nog inte klokt, vart man vänder sig om man är intresserad? Av att sälja telefonsex alltså.
Jag hoppas på med läsning snart!
//Tessie

9:15 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Hej!

Svaret på frågan finns här http://phonephucker.blogspot.com/2006/06/why-dont-you-get-job.html
Säg helst inte var du fick idén ifrån =)

9:18 AM  
Anonymous Anonymous said...

"jag tar kockens dotter när jag vill, det är min rätt" <- Fy vad bra :D
Kalla mig konstig, men jag fick tårar i ögonen av hur roligt jag fann just den meningen! Hade jag pratat emd dig och du hade lyckats smyga in den så hade jag i alla fall uppskattat det... Humor kan vara sexigt :)

7:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

You're not quite right in the head, do you know that? Men det är bara därför du är min favorit-PhPh.

4:54 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

anonymous:
Men hur får man iiiin det! *gnäller lite*

danni:
Meh, vadå, lite kul ska man ju få ha =) Häromveckan fick jag till exempel önskemål av en kompis att få in hans nya favoritinternskämt. och det gick finfint!

5:00 AM  

Post a Comment

<< Home