Monday, July 03, 2006

Play it again, Sam.

Jag och bekanta/kompisar/vänner umgås. Någon drar ett skämt som är roligt om man vet vad jag jobbar med och alla utom en i klungan skrattar.
PhPh: Jusstfan, du vet inte vad jag jobbar som, va?
Den som inte skrattade: Va... Ah, nej, inte egentligen.
PhPh: Telefonhora.
DSIS: Ah. Vad säljer du? Rädda barnen? Carl Larson-....
PhPh: Sex.
DSIS: ...-kort.. se... VA?!?!?!?

Varför får inte jag tre kronor i minuten för det där? Då hade jag haft råd att köpa en flaska Cristal som Jay Z ändå inte ska ha eller Kinseyrapporterna eller någonting annat nyttigt! Fan ta metafor-ironiska-generationen-snäva-referensramar-kompisar!

Labels:

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tack för dina kommentarer.. Altid trevligt med sånt. Är det ok om jag länkar till din blogg?

1:21 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Länka gärna! =D

1:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

tja, lite sent ute här, några år typ.. haha :/

jag har iaf alldeles nyligen snubblat över din blogg så jag sitter o läser din backlog och jag kände bara att jag ville kommentera över den här snubben som hade så otroligt snäva referensramar..

jag skulle nog också kunna häva ur mig "VA?!" när du berättade vad du arbetade med men mer av fascination, fast det här kanske var just ett "vafan då för"-VA?

aja, cool blog :)

6:31 AM  

Post a Comment

<< Home