Thursday, July 13, 2006

Nu är den kokta torsken stekt


Vadå "inte bloggat"? Vem sjutton orkar blogga i den här värmen? Jag orkar dricka juice och läsa kriminalromaner. Sova orkar jag också, med tyvärr gör jag det alldeles för lite.

Mina kunder verkar också ha drabbats av hettan. Numera vill de till exempel inte ha trosor. Min mors teori är att det beror på att de tänder på tanken på att tjejer inte har några trosor under klänningen när det är varmt. Mamma säger att jag ska försöka sälja klänningar istället.

Torskarna har dessutom blivit ännu sämre än de vanligtvis är på att säga vad de vill. Jag frågar dem, jag försöker gissa, jag frågar igen, jag kör på, jag... KLICK!
Jaha, liksom. Var det mitt fel kanske? Säg vad du vill så får du vad du vill. Grymt irriterande.

Jag vet fortfarande inte hur jag ska få in den med kockens dotter. En svår nöt att knäcka.

Mina kunder säger "disco" när de pratar om hur man går ut och roar sig. Gulligt.

På bloggportalen har jag 2,3/10 i snittbetyg. Fixa! NU!

Jag ändrade hårfärg på en av tjejerna som jag spelar. Lite variation ska man unna sig. Nu vill jag ändra mer. Klippa fjortisen, kanske? Natacha Peyre-blondera någon? Vad brukar brudar göra med utseendet på sommaren, egentligen? Man kanske ska roa sig med att tatuera tjugofemåringen i svanken nångång i augusti? "Jag har en hääärlig tribaltatuering i svanken, så att killen kan se den när han tar mig i baken".

JO!!!! Nu vet jag vad jag ska skriva om! En gång pratade jag med en snubbe när han körde bil. Hade det inte brytits hade jag skällt ut honom och lagt på luren. Vem the fuck pratar med telefonhoror när han kör bil?! Jag borde anmält honom till min chef, stormat kontoret, fått tag i hans namn och sett till att han får körkortet indraget. En bil är inte ett transportmedel, en bil är ett dödsvapen of ondska!

Labels: , ,

5 Comments:

Blogger Eklindh said...

Jag vet hur det är. Jäkla varmt för att blogga skönt att man inte har semester.

12:32 AM  
Blogger bruden said...

Apropå dina oförtjänt futtiga poäng på bloggportalen (som jag själv klickade upp så fort jag blev varse dem, så det ligger faktiskt minst en tia i din lilla genomsnittskompott) så har jag hela tiden när folk har dragit ner mina egen poäng tänkt "men PhPh har ju inte heller så mycket som hon förtjänar och hon skriver helt sjukt bra". Vi får klena poäng = folk som sätter poäng är meck i huvet. Just saying.

2:01 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

emil ekelindh:
Semester vore skönt. Då skulle jag kanske slippa jobba när det är varmt och kunderna är helt oförmögna att förklara hur åpnga händer de har att runka med.

bruden:
Tack!
Jo, poängsättningen håller jag ofta inte med om. Kanske är jag fel målgrupp för "mitt liv som singel"-bloggar. Och det är lite underligt hur många aftonbladetbloggar ligger i topp tio mest besökta på bloggportalen, mtp att aftonbladet startade sin bloggtjänst relativt nyligen. Hm, kan det vara det att Aftonbladet blogg och Bloggportalen samarbetar?..
Jag har f ö aldrig förstått varför kvinnor ska förväntas förstå andra kvinnor =)

4:56 AM  
Blogger bruden said...

Åh det sambandet hade jag inte ens hunnit analysera, men så är det naturligtvis. Bloggerbloggarna är alltså offer för en konspiration, nu känns det genast bättre.

(Jag tror att myten om det kvinnliga samförståndet har skapats av heterokvinnor vars män inte förstår dem, så att de har kunnat häpnas över hur väl de förstår andra kvinnor vars män inte förstår dem. De har i alla fall inte drivits av sina hormoner när de har valt kvinnligt sällskap, den saken är klar.)

5:16 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Jag har alltid trott att myten om att kvinnor förstår varandra skapades av män för att plåga sina tjejkompisar.

6:55 AM  

Post a Comment

<< Home