Thursday, December 14, 2006

I jymden kan ingen höra dig skrika.

Nu i lördags glömde jag att logga ut från jobbet, och kom att tänka på det det först efter uppskjutningen av Discovery med Fuglesang i. Det ringde ingenting, så det spelade ingen roll. Men tänk om någon hade ringt? Jag skulle sannolikt svarat och satt TVn på mute av ren reflex. Sedan skulle jag ångrat mig, men då skulle det vara försent.

Det skulle nog bli "öh, du... kan inte vi båda sätta på TVn nu och se på hur de skjuter upp en rymdfärja? Det händer ju inte varje dag? Vi kan räkna ned tillsammans om du vill, det är faktiskt riktigt vackert, som att hålla varandra i handen. Och kraschar den så finns vi här för varann".


Det kunde blivit en vacker julsaga. Men ingen ringde, kanske just för att alla, från sexsäljande kvinnor till telefonrunkande män ville se rymdfärjan lyfta.

~*~

Anledningen till varför jag är ironisk/sarkastisk/humoristisk i min blogg är att den är en ventil för att få ut all ironi/sarkasm/humor jag måste hålla inne i tjänst. Men ibland blir det för frestande.

En stammis ville rollspela att han hade sex med min fjortis, och att hon skulle ta med sig två kompisar. "Två blondiner, helst systrar! Två kåta blonda systrar. Jag älskar att knulla systrar".

Jag brukar, som sagt, kunna hålla emot. Men den här gången klarade jag inte av det.
"Händer det ofta?" frågade jag. För det är ju liksom skillnad på att påstå sig tända på tanken att knulla syskon och att älska att göra det.

"Nej. Faktiskt. Aldrig" svarade han, märkbart irriterad.

~*~

Dags för metabloggande. Jag har naturligtvis en besöksräknare och jag kollar naturligtvis in vilka som länkar till mig, och det var så jag hittade följande blogginlägg.
*~Jag & Hector är oense, Är hans blogg en sexblogg??~*

Jag försökte läsa kommentarerna, men jag hände inte riktigt med. Det känns som att det är någon sorts svensk bloggsubkultur som jag missat totalt. Ordet sexblogg verkar vara laddat på ett för mig mystiskt sätt. Är sexblogg bra? Är sexblogg dåligt? Vad är det för skillnad på Aftonbladets bloggar och resten av svenska bloggosfären? Hur får min blogg Aftonblades bloggar att blekna? Kan någon förklara?

Jag har f ö aldrig sett PhonePhucker som sexblogg, utan snarare som ett jobblogg. Som Svarttaxi eller Konsumbloggen.

Labels: , ,

5 Comments:

Blogger Marcus Gehlin said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:58 PM  
Blogger Marcus Gehlin said...

Det råkade bli ett mycket fult stavfel i mitt förra inlägg. Därav removningen. Men det såg ut ungefär såhär:

Jag måste säga att du är hur jävla bra som helst på att blogga. Jag har setat vaken alldeles för länge nu, och läst i stort sett alla inlägg i hela din blogg. Och det var då länge sedan jag hade så här kul hemma, ensam, mitt i natten. Bra gjort!

6:00 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Tack så mycket!
Allt på Internet blir bättre om man konsumerar det mitt i natten.

4:07 AM  
Anonymous Anonymous said...

Nu som först hittar jag din länk. Vi har ju inte på aftonbladet att man kan se vilka som länkar till våra bloggar. Vilket är synd. :)
Men förstod inte riktigt hur du hittade min blogg :) Men det gör inget.

5:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

Haha, jag visste inte ens att du lagt märke till min länkning. Bäst jag återupptar skrivandet nu när det kanske kommer besökare. =/

11:07 AM  

Post a Comment

<< Home