Friday, June 09, 2006

Lögn, förbannad lögn, statistik, och lögn om kukstorleken.


Av alla frågor som folk i allmänhet (och ungdomar i synnerlighet) skriker ut i Internetern är "hur stor är en normal kuk" definitivt inte den ovanligaste. Idag ska vi besvara den med hjälp av konventionella och mindre konventionella angreppssätt.

RFSUs hemsida har följande att säga i ämnet:
Enligt de undersökningar som gjorts har de flesta killar och män en erektion som är mellan 12 och 18 cm (runt 75 procent, cirka 95 procent av männen finns i intervallet 9-22 cm). Medellängden tycks ligga på 13-15 cm.

Vem som helst som har sett en porrfilm vet att det inte stämmer. 13 cm, herregud, det är ju lika litet som min arbetstelefon! För att skingra myterna ska PhPh idag presentera nya rön som baseras på fältstudier och många månaders forskning! Alla storlekarna angivna i mitt anteckningsblock har digitaliserats och publiceras nu för första gången i denna blogg!

18 cm, 5 i diameter
20 cm
20 cm
normalstor kuk
19 cm, tjock och ådrig
18-20 cm, grov
liten kuk
grov, 15 i omkrets
18 cm, sedan 17 cm, sedan 16 cm
19 cm
13 cm
normallång, grov
19-20 cm
17 cm
normalstor, 17-18 cm
härlig stor kuk
18 cm
20 cm
15-16 cm
normalstor
ganska grov
20 cm
normalstor, 18 cm
lagom stor, 17 cm
jättestor
stor kuk, 22 cm
11,8 x 4 (antar att jag menade 11,8 cm lång och 4 cm i diameter)
ganska stor
19-20 cm, stort ollon
18 (mättes på plats)
lång och smal
21 cm
20 cm
27 cm
15-16 cm
så jättestor att det snart går för mig
16 cm
20 cm
18 cm
19 cm
20 cm
28 cm
18 cm
22 cm
20 cm
vriden åt vänster, 12,5 cm
stor kuk
19 cm lång, 19 cm tjock
22 cm
20.., okej, 18 då
inte så stor
18 cm
12 cm
20 cm
19 cm, "jag är stolt över den"
20 cm
22 cm
20 cm
22 cm
11 cm
20 cm
22 cm
20 cm
21 cm

Vilka slutsatser kan man dra av detta? Jo, man ser direkt att enligt undersökningsobjekten själva ligger normalstorleken på 17-18 centimeter. En stor skillnad mot RFSUs futtiga 13-15, och låter dessutom mycket mer sannolikt.

Men strunta i vad objekten säger, de är kanske bara vinklade och benägna att tro att deras egna penisar är relativt större än de är! Låt oss laborera med kalla fakta och bara ta hänsyn till siffrorna! Vi börjar med medellängden som räknas ut genom att man adderar alla talen och dividerar dem med hur många tal som finns. Jag byter ut sånt som 15-16 cm till medelvärdet (15,5 i just det fallet), adderar alltihop, dividerar med 51 (vi har nämligen 51 tal), fuskar med att låta precisionen ligga på en decimal och medelvärdet blir 18,8 cm! Nästan en hel centimeter över normalstorleken som torskarna uppger! Fenomenalt! Vi kommer närmare och närmare sanningen!

För att räkna ut medianen lägger man talen i ordning och ser vad som hamnar i mitten. På det viset slipper man räkna in avvikelser som kunde ha uppstått för att torsken höll måttstocken upp och ned eller för att han egentligen är en tioåring med röstförställare. Låt oss se...

11
11,8
12
12,5
13
15,5
15,5
16
16
17
17
17,5
18
18
18
18
18
18
18
18
19
19
19
19
19
19
19,5
19,5
20
20
20
20
20
20
20
20
20
20
20
20

20
21
21
22
22
22
22
22
22
27
28

Medianen ligger alltså på 19 cm. Inte illa! Men vad är det man ska kunna förvänta sig av en man? Låt oss göra ett diagram och se vilken är den vanligaste storleken och hur fördelningen ser ut!


Jag lyckades aldrig riktigt få OpenOffice att samarbeta och sätta längden (i cm) på X-axeln och antal (i styck) på Y-axeln. I följande diagram representeras längden av de röda staplarna (jag satte värdena med intervall om 0,5 cm, förutom i fallet 11-11,8-12, där jag råkade ha ett värde på 11,8, så det fick bli så) . Antalet representeras av den svarta linjen som bildar någonting som är inte helt olikt normalfördelningskurvan vilken jag intuitivt tycker att penisstorlekar borde variera sig efter.

Det vi tydligt kan avläsa är att den vanligaste storleken är 20 cm (13 /51 st), följt av 18 cm (8/51 st) och 19 och 22 (6/51 st vardera). Vi har alltså höjt ribban med 5-7 cm sedan RFSUs siffror i början av inlägget. Inte illa för en ensam telefonhora! Nu ska jag bara sälja de nya rönen till Insider och bli rik!

Naturligtvis är dessa resultat inte helt tillförlitliga, inte minst för att underlaget är så litet...

...oj, nu måste jag avbryta för att berätta en historia. När jag precis började jobba och var fortfarande lite ovan vid att spela fjortis frågade en torsk mig om jag föredrog stora kukar. Eftersom jag ofta säger först och tänker sedan, började jag svara på ett sätt som kändes naturligt för mig, alltså någonting i stil med "amplituden på storlekarna, samt antalet av kukar som jag har personliga erfarenheter av har inte varit tillräckligt stora för att bilda ett tillförlitligt statistiskt underlag ". Som tur var hann hjärnan med någonstans efter ampli och jag fnissade till och sa att asså, jag vet inte, det beror ju på liksom, lol...

Hm. var var jag någonstans? Jusste. Naturligtvis är det sannolikt att min statistik inte är helt tillförlitlig, men jag tycker ändå att den tydligt visar att RFSU talar i nattmössan. Eller så gjorde de det med flit för att de som har små kukar ska tro att de är normala. Typiskt svensk janteattityd. Pfft.

Labels:

14 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Åååh, gud, vad skönt. Då har jag äntligen fått svar på det där som alla killar undrar så innerligt. Den är i alla fall normalstor :p

Hehe, nej, jag har inte mycket meningsfullt att säga ikväll heller, men jag vill tacka för att du tagit ytterligare en timme från mitt liv och förvandlat till intressant förströelse, stor fascination, och under hela tiden satt ett förnöjt leende på mina läppar. Yepp, jag hittade arkiv-funktionen. Good work, PhiPhi!

3:22 PM  
Blogger n/x said...

This comment has been removed by a blog administrator.

6:06 AM  
Blogger n/x said...

när det har varit svårt att hävda sig har jag ibland fallit tillbaka till sista försvaret - att chansen är att han trots den där löjligt dyra bilen och uberheta statusbruden antagligen har en mindre kuk än jag. go rfsu go.

6:20 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

danni
20 centimeter!? Åååh, så stoooor! =)

nils/vox
Men vad ska du ha din större kuk till om det är _han_ som har statusbruden? ;)
Ibland undrar jag faktiskt hur stor min kuk skulle vara om jag var kille. Man kan ju inte mäta fittan på samma sätt.

9:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Statistiknörd som jag är var jag även tvungen att beräkna standardavvikelse på dina siffror, och det blev 3,23. Och eftersom 95 % (eller var det 99%) beräknas ligga innom två standradavvikelser från medianen bör inte mer än 5 % (eller 1%) av den manliga befolkningen ha penisar under 12,5 cm.

11:33 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

snuttan
=D Visst är det underbart hur mycket roligt man kan utvinna ur dumma saker som telefontorskar säger, bara man nördar sig lite.

2:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

haha, jag tror inte medelängden är 20cm.

Snarare 15-16.

11:16 AM  
Blogger SwedishTeen said...

Precis som den anonyme kommentaren här ovanför säger tror jag också att "normalkuken" är 15-16 cm.

De flesta killar lägger till både en, två, tre eller fler centimetrar bara för att låta lite större än alla andra.

Visst finns det grabbar med 20 cm dolmar. Men de flesta som säger att de har det ljuger.

11:42 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Anonym och SwedishTeen
RFSU säger 13-15 cm. Jag är mer benägen att tro på dem än på mina torskar eller er två ;)

12:06 PM  
Blogger n/x said...

En mycket bra fråga. Som sagt, its the last line of defence - det hela bygger nog på att statusbrudar kommer och går men en stor penis den sitter förhoppningsvis kvar ett tag

5:09 AM  
Blogger n/x said...

This comment has been removed by a blog administrator.

5:09 AM  
Blogger SwedishTeen said...

phonephucker:
Det ska du nog göra. Tro mer på RFSU än mig och andra, alltså :-)

Läste väl inlägget på nått vis som om jag fick uppfattningen att dina torskar var "den sanna statistiken"

Ha det skönt i värmen! *Puh!*

12:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Haha, är dom där måtten sånt som torskarna har uppgett? :P
Tack för en suverän blogg.

2:32 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

sis
Ja.
Tack själv! =)

4:00 AM  

Post a Comment

<< Home