Monday, March 06, 2006

Pantsukudasai!


Det har varit mycket allvar och irritation i PhPh-bloggen på sistone, så det känns passande med ett lättsamt inlägg om mina äventyr med de första trosorna.

Många har fått för sig att använda trosor bara säljs i Japan, antagligen för att tidningarna skriver om trosautomater varje gång de vill framställa Japan som lite exotiskt och krejsi. Just automaterna är i och för sig väldigt Japantypiska, men använda underkläder är serious business även i väst. Jag är på nästan vad som helst, så länge det inte går att spåra upp mig, och DNA-testare för hemmabruk finns inte i nuläget. Dessutom gillar jag trosor och möjligheten att köpa helt hiskeliga modeller som jag aldrig skulle bära på allvar, använda en gång och sedan bli av med för en rimlig ersätting verkade perfekt för PhPh. Slutsats: "ja, naturligtvis säljer jag trosor!".

Den veckan hade jag fått flera beställningar, men alla lämnade återbud innan vi lade på. Det är väl lättare att inse att man inte vill ha infittade (vilka bra ord jag lär mig av kunderna!) trosor för några hundralappar efter att man har kommit än med kuken i handen. Hur som helst blev jag jätteglad när en torsk beställde både trosor och tröja. Vilket kap! Jag var supersnäll mot honom resten av samtalet så att han inte skulle ånga sig.

Jag bor i Dödsskuggans Dal och mina arbetstider tillät mig inte att åka in till stan för att shoppa under de närmsta dagarna. Som tur är innehåller DDs Centrum en Typisk FörortsButik Med Billiga Kläder Som Är Så Fula Att Inte Ens Barnen Som Sydde Dem Vill Ha Dem. Såna ställen brukar alltid ha trosor som är både billiga och "sexiga".

Mitt första problem var att den Typiska FörortsButiken ... Vill Ha Dem hade horan/madonnan-komplex. Antingen kunde man köpa trosor med hjärtmönster och fluff, sydda i genomskinliga syntettyger (RÄTT!) och stringmodell (FEL!) eller vanligt skurna trosor (RÄTT!) i tältstorlek och blommig bomull (FEL!). Till slut lyckades jag hitta ett par vanligt skurna i svart töjbart spetstyg för tio spänn. De såg ut att vara värda det också, men det passa ju bra. Jag är ingen lyxhora som pratar i Cobratelefon och häller Crystal i vasken när hon ska fejka kissljud. Till det införskaffades en tröja som var bekväm nog att sova i och så var PhPh nöjd.

Pojkvännen reagerade med att erbjuda sin assistans i att få mig svettig och lubricerad. Utmaningen antogs och resulterade i hett passionerat samlag med kläderna på. Svettigt, men så är det när man jobbar. Allting lämnades naturligtvis på efteråt - alla vann på att jag skulle odöra in kläderna så snart som möjligt. Några timmar senare provluktade jag trosorna och det var då jag till min stora förskräckelse upptäckte att de luktade gummi.

Massivt.

Så går det när man köper syntetrosor för 10 spänn.

Men nåja, in med ett lass svart tvätt och på med tvättmaskinen. PhPh ber till gud för att trosorna inte ska smälta eller nåt och försvinner till Bokrean. Rean visar sig vara en perfekt tillställning för att svettas i min tröja och när jag kommer hem är trosorna rena, luktar på sin höjd lite tvättmedel, och efter en kort torktid är de redo för en ny omgång!

Jag tar av mig mina bokreatrosor och vad hittar jag? Några små rödbruna fläckar! Jag vet inte riktigt hur bekanta mina läsare är med menstruationens mekanismer, men oftast kommer inte Niagarafallet på en gång, utan man blir förvarnad av lite färglösa flytningar (BRA för trosinfittning!) , sedan av lite brunrött kladd, och först sen blir ens fitta en replika av hissen i the Shining. Problemet är att för att det inte ska bli tråkigt att ha mens brukar min kropp roa sig med att vara helt oförutsägbart på om röda fläckar betyder mens om ett par dagar, eller MENSPOCALYPSE NOW.

PhPh svor lite och bestämde sig för att satsa djärvt. I värsta fall var det bara att tvätta igen. Satsningen lyckades, trosorna var ändå svarta och det luktade inte alls blod om dem när jag packade ned dem tillsammans med tröjan. Tröjan hade jag duktigt i ett par-tre dagar, tills jag inte stod ut med den längre.

Som avslutning kan ni få ett husmoderligt tips från en av mina kunder: om man värmer trosorna i micron i någon halvminut blir de som färskburna!

Labels:

2 Comments:

Blogger mirshafie said...

1. Fan vilken bra affärsidé! Jag och flickvännen vill fitta in trosor med en gång och sälja dem för glimmande slantar. Tips på vart man hittar kunder? Säljer man ett par trosor om dagen för 200:- blir det drygt 70 fucking jävla tusen om året! Hejdå fattigdom.
2. Du är den bästa bloggen som finns på nätet. Vi läser den frekvent och vill bilda en PhPh-fan club :)

2:14 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

2. Tack =)
Bilda på, bara. Då kommer jag kanske till och med orka att skriva ett ordentligt inlägg, det var längesen...

6:04 AM  

Post a Comment

<< Home