Saturday, April 14, 2007

PhersPhektiv


Det är bra att fatta att alla har olika perspektiv.
Det är bra att fatta att alla har olika perspektiv.
Det är bra att fatta att alla har olika perspektiv.
Det är bra att fatta att alla har olika perspektiv.
Det är bra att fatta att alla har olika perspektiv.
Det är bra att fatta att alla har olika perspektiv...

Jaja, ni vet, men man glömmer bort det så lätt. Jag har till exempel jättesvårt för att fatta hur min blogg/bok skulle vara provocerande och kåntråvärsiäll. Att den skulle kunna få någon att ens börja tänka på att höja på ögonbrynen. Det går liksom inte ihop i mitt huvud och jag känner mig bara som en LÖPSEDELCHOCK-fejk. Det är väl ännå inge konstigt med att telefonsexa sig? Min släkt är okej med det, mina kompisar är okej med det, även om de själva inte alltid skulle vilja jobba med det, min pojkvän är okej med det, det är typ ingen i min vanliga umgängeskrets som på fullt allvar tror att jag blir traumatiserad och cynisk av att prata knulla.

Och så råkar man se att man blivit länkad till från ett diskussionsforum, och går och läser och inser att det faktiskt är så att det finns mycket bortom min lilla trygga öppna värld.

Det börjar på Familjelivs forum, när Anonym (desperat) frågar

nån som jobbar som sex telefonist hemmifrån???behöver ett jobb nu

Det första svaret kommer från diana och daniel.

jag vet inget om sådana jobb.. men kan du inte prata med sos eller be om hjälp?
Än att välja den vägen?

Da-da-da-DAAAAAH! "Den vägen". Det kommer från folk vars avatar föreställer ett mycket pixligt brudpar. Jag har alltid funnit det (o)roande att många av argumenten som använts mot prostitution är precis lika lätta att tillämpa på äktenskapet. Båda skulle fungera mycket bättre i en jämställd värld, men som det har varit hittills... Jag orkar inte skriva er på näsan. Tänk själva.

Jaja, sedan kommer en hel del ren analfabetism och lite frågor, typ

Nyfiken bara, varför just som sextelefonist??? Finns ju MASSOR med jobb inom telefontjänst, som säljare osv. I Uppsala finns det massor med sådana möjligheter.

Det finns ett par väsentliga skillnader. Ett: man får jobba hemifrån. Två: man känner sig uppskattad.

Kattisohenke kommer och uttalar sig av egen erfarenhet, gissar jag : kan bara säga att de är ingen bra ide, för du tjänar inga pengar på de, då isåfall är de bättre att ställa sig på gatan då vet du att du får pengar annars vet du aldrig om du får pengar eller inte om du gör som på en linje,

Anonym (desperat) : men måste ju finas seriösa linjer??

Kattisohenke: de är de det inte gör , dessutom har du väl folk runt omkring dig som du kan låna av istället de är mycke bättre o man mår bättre av de

Anonym (desperat): men måste ju ha ett jobb jag kan inte låna ett jobb??!!!nån som jobbar med de här måste de ju finas tycker jag....???

Kattisohenke: jobben är svarta dessutom, aldrig vitt betalt får du, o är du så villig att jobba mycke o sen inte ens vara säker på att du får betalt för de du gjort o då pratar ja inte om hur man mår inombords av de jobbet, ja talar av egen erfarenhet faktiskt

Jajaja, sedan dyker det upp folk som kan använda Shift-tangenten och dessutom förklarar för stackars Anonym (desperat) att man visst kan få skatta. Anonym (Jag har) kommer in.

TS är du kvar?
Jag har jobbat med telesex och kan svara på en del av dina frågor.
För det första har många här fel, man tjänar visst pengar. Ganska bra och väldigt lätt om man har psyket till arbetet.
Jag fick ut mellan 15-25 i månaden beroende på hur "på" jag varit i jobbet och naturligtvis hur mycket jag hade jobbat.
Jag jobbade aldrig heltid utan som mest 80% ungefär.

Jag tyckte dessutom det var roligt och kan absolut tänka mig att jobba med det igen i framtiden.

HUR FAN GJORDE HON FÖR ATT TJÄNA SÅ MYCKET???!??!!?! Kag kanske ÄR rätt usel som telehora. Fan också. Det är sjukt jobbigt att inte veta vad som är normalt i braschen. Senare skriver samma tjej om nackdelarna och jag hoppar till lite.

Jag kanske ska nämna nackdelarna också.

Det finns många sjuka människor! Hur sjuka fattar man inte förrän man har de i luren. Pedofiler tex, hur många som helst. Dessa samtal kan man neka så man är inte tvungen att ta dom. Men ibland hör man ändå mer än vad som var tänkt och då gäller det att man klarar det.

Incestuösa människor. Inte lika hemsk som peddosarna men rätt sjukt ändå. Osv.

Dessutom bör du ha ett hum om detta med undergivenhet och dominans då man bör ha minst en karaktär med någon av dessa läggningar.

För det första önskar jag jag kunde bestämma vad mina karaktärer hade för läggning, för de har liksom bara namn och ålder. Det är å ena sidan en fördel, men det skulle liksom varit najs att kunna lyfta fram sina bättre sidor. Typ att vara undrgiven. Jag är en duktig liten slyna.

För det nollte känner jag inte alls igen mig i hennes attityd till läggningar. Jag säger inte att hon har fel, men jag skulle aldrig kunna jobba om jag tyckte att vissa läggningar var hemska. Ovanliga, underliga, icke-tillämpbara på verkligheten - ja. Men herregud, jag tror inte jag skulle överleva om mina kunder visade sig vara sjukare och hemskare än någonting jag hade kunnat föreställa mig, vilket iofs kanske beror på att jag har livlig fantasi och har läst en hel del sexskildringar av den mindre barnvänliga typen. "I don't know, I can imagine quite a bit" för att citera Han Solo.
Här är en bild på Han Solo. Var länge sen jag såg honom, det första videobandet i min box har kukat upp sig och man kan ju liksom inte se filmerna i oordning! Och så vet jag inte hur jag ska göra med DVD-boxarna, för man får väl välja mellan en helt oremastrad version och en superöverremastrad... Fritt val = ångest.

Tillbaka till forumet. Det är många som undrar varför den anonyma och desperata kvinnan vill jobba som just sextelefonist.

Helenagbg: det finns ju massa sådana jobba hemifrån och tjäna pengar grejor. Typ sälja saker eller jobba med undersökningar. Varför just sex telefonist?

Anonym (tjo): Sex är ju roligt, så varför inte få pengar för att låta pilsk? Tror jag är bra mycket roligare än att sälja någon vara man inte alls är intresserad av.

Helenagbg: jag tror att många av de som jobbar med det är av en annan uppfattning än att detär roligt. tror man blir rätt cynisk efter ett tag.
jag dömmer ingen för att de vill jobba med det men jag tror att det finns bättre och roligare saker att göra.

Det är ungefär då som spiritsinlove länkar till mig. (Tack =D)

Jag lovar, det finns roligare asker att göra. Men det gäller faktiskt alla jobb.

Anonym (???) undrar

Det ar val nastan samma sak som att jobba som prostituerad, fast inkomsten ar mindre?

Och har helt rätt. Det är faktiskt att jobba som prostituerad. Man säljer ju sex.

Sedan kommer en hel del diskuterande om huruvuda camflickor betalar skatt, ytterligare analfabetism och Lolilla med

Tycker det är ganska rörande med er alla här i tråden som tror att telesex är ett enkelt och roligt jobb. Exakt VAD får en att tro något sådant?

Det är många sidor och det mesta är oläsligt, men det är sjukt intressant. Jag tror inte att Familjelivs forum är särskilt populärt bland pubertala troll-ungar som tycker om att skriva aggressiva eller politiskt inkorrekta inlägg bara för att göra någon arg, och det betyder att diskussionen ska tolkas som bevis på att alla de där människorna som jag intuitivt tror bara finns hypotetiskt egentligen finns på riktigt.

Alla är så olika.

Det är så häftigt!

(PS. Du har väl inte glömt TÄVLINGEN? Längs ned i förra inlägget!)

Labels: , ,

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Horor säljer sin kropp, men författare säljer sin själ.

Girl, are you fucked or what…!

4:56 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Jag säljer inte min kropp, jag säljer min RÖST =)

7:07 AM  
Blogger johanna said...

Får jag citera hela din kommentar (om underklädesreklam på Isabellas blogg) på min blogg? Givetvis länkat hit ;-)

1:35 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Jag började skriva en ursäktande grej om att "klart du får fast det var en sån där ogenomläst avreageringsström", men sen kom jag på att jag ska lägga ned såna där "kvinnliga" ursäktande fasoner. Visst, du får =D
Tack!

2:15 PM  
Blogger Lisa said...

Familjeliv.se alltså, det är fan ett läskigt ställe. Har nosat där lite sen jag blev med barn (de har en av de bättre 'vänta-barn-kalendrarna' i sin faktadel), och tänkt att det vore lätt att fastna i de där forumen och bara förundras över hur folk beter sig. Följde en tråd där en klantig tjej hamnat i en svår situation, och även om hennes historia lät märklig så häpnade jag över reaktionerna. Moralisering, ohöljt hån, en självrättfärdighet som inte var av guds nåde.. Har inte vågat läsa fler diskussioner där sen dess. De flesta användarna där är säkert välanpassade människor som anser sig tillhöra Normernas Norm, och därför har rätt att döma allt och alla som inte gör det. Sen tar säkert internet fram det sämsta i många - det är ju som bekant en sak att kommentera anonymt i ett forum och ett annat att stå för sina åsikter offentligt. Eller så är det först i det anonymas skydd folk törs vara ärliga.. Jaja, kort sagt: jag är inte förvånad över dina fynd!

12:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

HUR GJORDE HON FÖR ATT TJÄNA SÅ MYCKET? Hon måste fått mycket mer än det vi får! Dags att leta ny linje kanske, lulz.

5:28 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Lisa: När normala heterosexuella parmonogama vita infödingar når den kritiska massan.... urrk.

M: Hon kanske snackar om typ... annat än sex? För jag vet att jag skulle kunna tjäna mer om jag faktiskt försökte bli låtsaskompis. Men då skulle jag psyka ihjäl mig i empati.
Eller så säljer hon ALLA SINA TROSOR.

10:13 AM  

Post a Comment

<< Home