Tuesday, February 27, 2007

Etikett!

Är du ute efter spetskompetens? Gå inte till första bästa då!

Idag ska min trogne läsare få lära sig lite telefonsexetikett.

Om du vill ha "avvikande" sex, lämna ett meddelande. Du kanske tycker att det är slöseri med tid och att det ökar risken att operatösen inte tar ditt samtal. Mycket riktigt. Men om operatösen inte tar ditt samtal har hon antagligen en superbra anledning till det. Hon kanske blir generad av det ni ska prata om => dåligt sex. Hon kanske inte kan så mycket om just din fetisch och bedömer att hon inte kan ge dig en bra upplevelse => dåligt sex. Hon kanske inte är på rätt humör just idag => dåligt sex.

Ingen telefonflicka vid sina sinnes fulla bruk skulle lägga på om hon inte hade en anledning. Att chansa på att just den tjejen du ringer ska helt utan förvarning ge dig en bra våldtäktsrollspel med kiss och djur är idiotiskt för att risken att sexet blir dåligt är otroligt mycket högre om du bara tar första bästa chick, utan att låta henne ta ställning. Och dessutom uppmanas tjejerna på mitt företag lägga på om vi inte vill fortsätta. Så om du är en sån som varken förvarnar i meddelandet eller direkt i början av samtalet får du finna dig i att tjejen säger "du, jag vill inte göra det här *klick*" mitt i din masturbationssession. Vill du det? Tänkte väl.

Men okej, du har spelat in önskemål, du ringer en kvinna, du kommer inte fram. Du försöker igen. Du kommer återigen inte fram. Vad gör du då?

Rätt svar: Ger upp, hittar en annan telefonflcika eller struntar i telefonin altogether.

Fel svar: Ringer henne minst tio gånger till.

Felare svar: Ringer henne tio gånger till och sedan ginger igen utan att ha spelat in något meddelande.

Felast svar: Upprepar förra proceduren en gång om dagen. Trots att hon aldrig svarar.

Om hon inte tog ditt samtal de första par-tre gångerna vill hon inte prata med dig. Och vi vet att det är du som ringer igen, vi blir bara mer irriterade på dig efter det. Ibland blir man faktiskt så irriterad att man vill ta samtalet och göra ett GRÄSLIGT jobb. Är det vad du vill?

Du får gärna testa en annan dag. Ett par gånger. Om hon konsekvent inte svarar, ge upp forever. Hitta en annan tjej. Life's a bitch.

Ingen tycker om att behöva avbryta allt hon gör, sätta teven på mute (mitt i en spännande riksdagsdebatt som varken är textad eller sänds i repris), knappa på en massa knappar och skriva upp en massa siffror för att en halvminut senare märka att det är sameold.

Det är förresten alltid bra att lämna meddelande. För då kan man sätta igång direkt.

-----------------------------

De gångerna jag hoppar på Blogge Bloggelito (rätt ofta) brukar jag hålla med hans åsikt, i alla fall någotsånär, men tycka att han argumenterar helt åt Helvete. Den här gången var det faktiskt innehållet. Herr Bloggelito gjorde nämligen misstaget att försöka läxa upp kvinnor om smink utan att ha särskilt bra koll på ämnet. Och sedan tillägnade han mig ett helt inlägg! Tjoho!
Inlägget där allt började.
Inlägget som är tillägnat mig.

Labels: , , ,

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Eller hur en monolog blev en diablogg-dialog.

Du kan inte ana hur mycket digital makeup jag har ägnat mig åt! Fast man måste tydligen vara kunnig även på analog ångkosmetologi för att räknas i de rätta kretsarna.

Vad är väl din kajalpenna mot min spot healing brush…

Hmph!

7:44 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Diablogg lol.

Du som har jobbat med digital bildbearbetning borde väl kunna förstå hur mycket en fejkskugga kan förändra? För att inte tala om rätt frisyr som kan fixa till ansiktet ordentligt.

Jag har ofta sett killar gnälla om att tjejer sminkar sig för mycket och att de föredrar osminkat, men när man ber dem att visa exempel väljer de påfallande ofta tjejer som har väldigt mycket "naturlig" smink. Helt enkelt för att folk som inte är insatta likställer sminkning med jättemycket färg.

7:57 AM  
Anonymous Anonymous said...

Frisyren är nog viktigare än allt smink i världen; se på Britney (även om hon faktiskt nu ser bättre och mer levande ut än någonsin).

Fejkskuggor funkar bara inom vissa vinklar. Jag har alltså bara talat om konturer, inte om att smink inte kan piffa upp ett utseende (jag ägnade faktiskt en hel artikel åt just det för bövelen).

Jag har inte varit eunuck hela livet, utan sett en tjej utan sminkning en eller ett par gånger. Varpå jag har rått dem att inte sminka sig mer än ibland. Varpå de har sagt att jag inte begriper, att de blir mycket vackrare med smink, att de är kvinnor o.s.v.

Fast det beror ju på hur mycket utslag man har i hyn och sånt förstås.

9:27 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Okej, let's go back to basics. Vad var det vi började med... Jussteja, att tjejer slöser en massa cash på att se bra ut.

Jag kan gå med på att en del av det bruds gör är bara intressant för andra bruds. Jag kan gå med att att en del av det de gör missar målet.

Men jag tror inte att flickor skulle vara oroliga för att visa sig nakna om de shapeade och rakade sig enbart för andra kvinnor. Om flickor främst sminkade sig för andra tjejer skulle de ha snobbentrosor och orakade ben på krogen och spetsstring och tung sminkartilleri på mysiga hemmakvällar med tjejkompisarna. Om kvinnor endast skulle vara vacker för kvinnor (nu är jag heteronormativ, som du kanske redan märkt) skulle festklänningar exponera betydelig mindre T&A.

Jag hävdar att det som de flesta killar förväntar sig av tjejer sträcker sig långt förbi "kranvatten och Lidltvål". Det krävs mycket mer tid och pengar för att vara en "fräsch" chick än en "fräsch" snubbe. Och det var det som var min poäng. Att du sen inte gillade en del av dina sexpartners sätt att sminka sig är ganska ovidkommande. Dels gillades sminket kanske av andra killar, dels är ansiktsmålning en ganska liten del av den allmäna kvinnliga anpassandet till köttmarknaden.

Och det var det jag tyckte var lustigt när jag läste din kommentar om "hur har de råd!". De flesta killar vet inte hur mycket det kostar med antirynkkrämer, bronzers och allt vad det heter, och tror att det är de som wastear mest pengar på krogen när de bjuder tjejer på drinkar.

---------------

Vad som gäller onturer är vi äl överens? Det går att fuska sig till ganska mycket, även om en del är svårare att fejka än annat. Ett tränat öga märker såpnt lättare än otränat. Tjoho.

4:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

Med en schyst röv slår man världen med häpnad. Helt osminkad.

6:06 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Amen to that.
Och en schyst röv är inget an får gratis. I alla fall inte de flesta.

6:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

ALLTSÅ. Idag var jag med om en d00d som inte talade in meddelande. Och han ville ha det ena och det tredje och ridkläder och piskor och sa "kan du inte ta in mig på toaletten" och jag typ försökte fiska efter vad han ville komma fram till MEN DET GICK INTE! SKITSAMTAL!

4:49 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hey ;)
hur är läget med dig?

lust att kika in på min blogg :P
http://mrtastefull.blogg.se

8:41 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Det är bra med mig.

4:40 AM  

Post a Comment

<< Home