Tuesday, March 20, 2007

MOAR om bloken!

Tack för reponsen på mitt förra inlägg! Det är roligt att ni tycker att det är roligt att jag ska skriva bok och det är roligt att ingen har skrivit "SELLOUT!!!" för hade någon av mina kompisar haft blogg och sen skrivit att hn skulle skriva en blok skulle jag skriva "SELLOUT!!!" i kommentarerna och signera med ett uppenbart påhittat namn. Det skulle jag tycka var roligt. Om jag var min kompis.

Jag tänkte att jag skulle förtydliga ett par (i kub) detaljer.

För det första: jag har inte slutat blogga. Däremot skriver jag mindre. Det beror inte på att förläggaren har piskat i mig att jag inte kommer sälja om jag lägger ut gratistexter, utan för att jag skriver så förbaskat mycket för boken att jag liksom inte orkar med mer PhonePhucker just nu. Det blir garanterat några korta inlägg till och från och kanske lite längre grejen när jag är klar med att skriva bokeländet och kan luta tillbaka och njuta av att en massa folk springer runt och stressar för mina texters skull. Gwahaha!

För det andra: boken kommer att släppas i mitt riktiga namn. Vissa tycker det är underligt att jag bloggar anonymt men ska avslöja mig i boken. Förläggaren blev till exempel rätt förvånad. Men det finns en förklaring som jag inte orkar utveckla mer än "för att jag vill". Mitt namn kommer att komma fram så småningom. Fram tills dess är det fritt fram att försöka gissa vem jag är.

För det tredje: många har undrat när boken kommer. "Releasefest i Augusti. Kort därefter kommer boken att vara tillgänglig för allmänheten." - Källa: Phörläggaren i en kommentar till förra inlägget. Han bad mig att förtydliga att inte alla som beställer är bjudna till releasefesten, basånivet.

För det fjärde: kommer folk hängas ut i boken? Njaeh. Det kommer vara minimalt direktciterat, och mycket kommer vara omgjort till likvärdiga exempel. Om någon känner igen sig i ett konkret fall så kommer det snarare bero på att det är svårt att hitta på en fetisch som inte finns, än att det är just honom jag skriver om. Om någon känner igen sig i "en gång hade jag en kund som tände på skolflickor" blir jag inte ett dugg förvånad.

För det femte: varför ska ni betala för boken om det finns en blogg? Jo, för att det mesta kommer vara omskrivet, tillsnyggat och utökat. Det kommer finnas grejer som inte finns i bloggen och det kommer finnas GRYMMA BILDER. För at... öööh... ni får komma på releasefesten och öööh... få boken signerad? =)

För det sjätte: illustatösen Elin bloggar. Bland annat bloggar hon om att läsa Lolita i Teheran teckna porr i Sydafrika. Du, Elin, jag har alltid undrat en sak. Liksom, alla vet att de har stora kukar i Ghana, men hur är det med saken i Sydafrika? Har de stora kukar där?

För det sjunde: boken kan förbeställas. Anmälan som inte är bindande görs genom att maila till info@hydraforlag.se och skriva att ni vill ha en bok. Phörläggaren rekommenderar att göra det för att upplagan ska vara begränsad. Tjoho!

För det åttonde: jag är varken kort eller ful. Jag är faktiskt helt normallång, däremot är Elin objektivt lång på riktigt. Både jag och Elin är skitsnygga. Det där illustratösen sa om att hon trodde jag hade större bröst är däremot rätt vettigt, för man kan inte tänka sig mycket mindre bröst än mina.

Har mina små älsklingar fler frågor?

Labels: ,

18 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hm, ser Elins sajt och får associationer till SuicideGirls, lite gothsexigt så där. Feed++, typ. Det är det som är bra med bloggosfären, man halkar än hit, än dit.

Fler frågor? Hm, njaä. Visa pattarna?

12:15 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Elin är SKITSNYGG. När hon först kontaktade mig googlade jag upp henne, naturligtvis, och hittade lite bilder. Som var SKITSNYGGA. Men man tänker ju såklart "hon gör väl som alla andra, tar en miljard bilder och sen postar de två som blivit snyggast". Och sen träffade jag henne IRL och hon var minst lika hott på riktigt. Så kan det gå.

12:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kan inte bedöma efter den där lilla bilden, jag tänkte mest på attityden.

12:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Växer de fortfarande?

dreggel dreggel dreggel

dir t

1:08 PM  
Anonymous Anonymous said...

Räcker det med en bok per familj, eller säger du upp bekantskapen om man inte köper en var? =)

2:58 PM  
Blogger johanna said...

Jag mailade förläggaren, men jag fick bara ett svar om att de räknade med att ha boken klar i september... Det lät inte som att jag hade paxat ett ex...

3:28 AM  
Blogger Elin J said...

Blogge:
Gothsexig? Vadfalls? Forsoker ju vara tankgirl goes surf goes...punk, eller natt. Ah.

PhPh: Nejmen, sa snygg ar jag inte. Jue. Men tack! Detta kommer jag leva pa i minst en vecka:p

Och ja, det ar inte du som ar kort, det ar jag som ar en mindre harig version av Chewbacca, bara, haha!

6:46 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

G&F:
Ransoneringsfolk! Säkra på att ni inte ska ha två, utifall att den ena blir sönderläst? =) Men okeeeejdå, för gammal vänskaps skull!

Johanna:
Han menade förmodligen "Tack för mailet, boken du förhandsbokade kommer i september". Jag ska säga till om det där.

Elin:
Blogge menar förmodligen "alternativ ungdom" när han säger goth =)
Och det var faktiskt så det var, så lev med de ;D

7:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hmm.. jag har läst din blogg med behållning länge - men nu när jag ser att du likställer kort med ful, eller i alla fall framställer kort som något dåligt så känner jag att jag nog inte vill ge mina pengar till dig,så jag kommer trots allt inte att köpa boken.

9:30 AM  
Anonymous Anonymous said...

*rent ut sagt skitledsen*

9:33 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

wee1: Bra. Om du lyckas tolka in att jag likställer kort med ful i det jag skrivit, vad kommer du då inte kunna tolka in i min bok?
Seriöst. Läs om, läs rätt. Det är faktiskt helt onödigt att tolka in saker man blir ledsen av.

9:35 AM  
Blogger Elin J said...

PhPh: Angaende sydafrikanska kukar:

Jag har ingen aning. Bara sett en live hittills, och det var inget jag ville:/ han bara halade fram den och...dock verkade den halla sig till genomsnittslangd.

Har sett lite modeller och sa pa skolan och samma dar. Den enda slutsatsen jag kan dra fran mina syner ar att de inte gillar att raka sina nedre regioner i det har landet. So there.

9:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hm, bilden byttes tydligen ut. Härrrliga läppar!

12:07 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Elin: Du får kanske fråga några manliga studenter. Alla vet ju att männens vittnesmål är en tillförlitlig källa =)

Blogge: Jag sa ju. Herregud, jag kan mina heta chicks.

1:33 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Jag är varken kort eller ful"

Det kan inte tolkas på så många sätt - helt klart är både kort och ful något du yvs över att inte vara.

Nädu, försök inte lägga över det här på mig. Det var du som var taskig - Först är du taskig och sen försöker du lägga över det på dem du är taskig mot. Härskarteknik kallas det. Det är något fult som bör undvikas. Om du inte likställer kort med ful ska du inte lägga en konjunktion mellan dem. Skriv om, skriv rätt och fatta när du har varit dum. Man har inte rätt jämt bara för att man är "härligt o-pk"

1:27 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

...VA?!
Att jag över huvud taget använder "varken...eller" visar på att jag skiljer på de två begreppen. Hade jag velat koppla ihop begreppen, hade jag använt "och".

"Kort", "ful" och "små bröst" är tre påståenden som dykt upp i intervjuerna eller kommentarer till dem. Jag tänkte dementera respektive bekräfta dem.

Jag kan ansvara för det jag själv skriver och mina egna härskartekniker. Jag kan inte ta på mig ansvaret för att du läser in dumheter i min blogg och sedan påstå att jag har varit otrevlig. Vill du sitta och leka sårad, kör på, men jag har absolut inget intresse av agera skurk i din fantasi.

Hade jag varit "härligt o-PK" i det här fallet hade jag skrivit att du bara gnäller för att du är kort, ful och har komplex. Sedan hade jag hittat på kreativa sätt att dissa dig på.

2:30 AM  
Blogger Elin J said...

And kukar, den tillforlitligaste kallan jag har ar min kompis David (mjukhomo) och det enda han sager ar: "you know what they say about black men...it's true."

7:56 AM  
Anonymous Anonymous said...

På vilken tarvlighet vi svarar: you know what they say about Asian girls... it's true. :P

1:24 AM  

Post a Comment

<< Home