Monday, February 19, 2007

Pall v 2.0


Phojkvännen och jag stod och tafsades i köket. Han kommenterade att han aldrig knullat på mig där. Jag påminde honom om att det berodde på att det enda roliga man kan göra i köket är att knulla på diskbänken, vilket vi provat och det visade sig vara en dålig idé då diskbänken var för hög för att han skulle kunna komma in ordentligt om jag satt på den.
"Jag kan ställa mig på en pall!" sa mannen entusiastiskt.
Nej, det blev inget sex just då. Det blev en massa LOL istället.

Så. Ni har kanske märkt att jag inte bloggar särskilt mycket nu. Det har sina anledningar. Bland annat har jag börjat plugga på riktigt. Tar sin lilla tid. Men jag jobbar fortfarande. Faktum är att jag jobbar bättre än på länge.

För någon vecka sedan fick jag plötsligt en nytändning och bestämde mig för att (skratta inte) göra ett bra jobb (skratta inte, sa jag). Och gissa vad? Det hjälpte! Jag hade kört på slentrian och autopilot så länge att det nästan blev som att förlora oskulden igen, fast utan fånig soundtrack. Jag menar, jag återupptäckte den fantastiska känslan av professionell tillfredställelse. Jag fick återigen njuta av att för- och eftersnacka. Mitt första samtal efter arbetsmoralreloaden blev en storleksordning längre än mina vanliga samtal innan, och även efteråt har det rullat på bättre. Det här är verkligen ett kreativt jobb. Och det lönar sig verkligen att försöka göra sitt bästa. PhonePhucker är the master of att upptäcka att himlen är blå och återuppfinna cykeln.

Labels: , , , ,

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag blir sugen på att ringa när jag hör vilken kreativitet du bjuder kunderna på. Berätta mer om samtalet. Kommer du.... närmare att berätta hur finnig fjortisen är?

T Masing

12:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

"han aldrig knullat på mig där"

Hade du knullat på honom då?

2:17 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Dir T:
Vi får se hur fjortisen utvecklas. Kanske blir det en ingående redovisning av svampinfektioner orsakade av dålig rakning och string.

Anonym:
Nej, hur skulle det se ut? Jag är ju kortare än han och skulle verkligen inte nå till diskbänken ;D

Cigamybab:
Awesome!

2:55 AM  

Post a Comment

<< Home