Tuesday, February 06, 2007

U-huh, that's right!



Jag tror att låren är den kroppsdelen som de flesta kvinnor skulle vilja ändra på. För en gångs skull gjorde jag som alla andra och var minst sagt inte glad över Moder Naturens åsikt om hur de berämda kvinnliga formerna skulle fördelas.

Därför trillade jag nästan av sängen när min första pojkvän började lovsjunga mina lår. Helt oprovocerat, inte på det där "nej, dina lår serinte tjocka ut i det här, kan vi gå nu?"-sättet. Det som för mig var dallriga fettdepåer var för honom en mjuk och häääärlig röd matta till livets port. Det var en ögonöppnare. Inte så att jag började gilla mina lår, men jag insåg att det där man alltid hört om att män vill ha nåt att klämma på, medan storlek 32 uppfanns av bögar och eller kvinnor, kanske fakiskt stämde. Inte så att jag genast började älska mina lår, men

Efter ett tag med jobbet fick jag lära mig ännu mer om skillnaden mellan det som anses vara passande och snyggt, och det som uppfattas som sexigt. Och härmed, mina damer, får ni en lektion i hur ni ska göra för att fånga en man. En medelålders, svensk, telefonsexringande man.

Cameltoe
Fannypacks är jättesöta och ser ut som en ungdomsserie från förra decenniet, en de har helt fel i sak. Det är grrrrrymt sexigt när byxorna skär in mellan blygdläpparna. Helt otroligt jättesexigt. Nästan det sexigaste som finns. Om Gud inte hade velat att vi fick konstant byxstimulans på klittan skulle han inte uppfunnit mittsömmen. Och att man som kvinna vrider sig av smärta över bara tanken spelar mindre roll. Vill man va fin...

Bränn BHn...
I Playboy från 70-talet diskuterar man ivrigt för- och nackdelar med den moderna BH-lösa looken. Mina kunder diskuterar inget alls, för det finns typ inga nackdelar. Bröst ska guppa och de ska helst synas genom. Litegrann. Smakfullt. Push-up är till för... oj, jag vet inte riktigt vad push-up är till för. Stripteasesessioner, kanske? Så att man blir av den fort. Du som har små bröst kan genom att inte bära BH kompensera för att du inte kan klämma kuk mellan tuttarna! Bra, va?

...och trosorna!
Det här är kanske ingen större överraskning, men kjol utan trosor är nästan lika hett som tio storlekar för små byxor. Det är så sexigt att män blir överraskade när man har trosor på sig på sommaren. Helst ska kjolen vara kort och flygig, men det verkar inte spela någon större roll, för att de kan lukta sig till att fittan är bar. Att inte utnyttja denna fantastiska möjlighet till att snörja en rik (fattar ni hur mycket 20 spänn i minuten blir i längden?!) snubbe är bara dumt.

Egentligen
Av mina kunder att döma spelar det ingen större roll om du är svar eller vit, slank eller kurvig, kort eller lång, klädd i raffset eller jeans. Smink är helt irrelevant och det där med finnar som jag skrev om skulle de nog inte bekymra sig om sådär jättemycket. Är du knullig så är du bra. Man skulle säkert kunna se det här som nåt otroligt kvinnoförnedrande, men det kunde vart värre. Det kunde vart "du måste vara knullig, 75DD och ha tre meter långa ben. OCH cameltoe".

Och det där med lår verkar vara en perspektivfråga, bokstavligen. Precis som kuken ser mindre ut från kukbärarens synvinkel än från de flesta andras, ser låren ruskigt mycket bättre ut när man inte ser på dem ur fågelperspektiv.

Labels: ,

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det har sagts många gånger förr och budskapet kommer i alla möjliga varianter, men andemeningen tål icke desto mindre att upprepas:

Det viktiga är inte hur hon ser ut utan vad man får göra med henne

dir t

2:34 PM  
Anonymous Anonymous said...

Apor oavsett kön är normalt runt 5% fett, och fettet är fördelat lite annorlunda. Bland människor gäller 15 % fett för friska män och och 27 % fett för friska kvinnor. Fettfördelningen hos människor är helt klart en följd av sexuellt urval under evolutionen. Förmodligen har både kvinnor och män velat ha allt fetare flick- och pojkvänner, men främst männen verkar ha gillat kvinnor med mjukare lår, rumpor, magar och tuttar. Så det är inte så förvånande att många män är trötta på att se tre meter höga psykfall utan något klämmigt uppklistrade på stan dag ut och år in. Och att de hellre tänker på en brud med mjuka lår när dom drar godnattrunken.

Å andra sidan.

Vet inte om jag gillar cameltoe, men jag gillar knulliga tjejer. Att det här med att sexighet kommer mycket mer från vad man gör än hur man ser ut fick en ny betydelse i förra veckan. Min kurviga flickvän började hångla upp sina kompisar varav den ena är kort, extremt smal, har väldigt små bröst, liten rumpa osv, och den andra är lång och är mellankurvig.

Jag går inte in på hur det fortsatte men jag insåg då mer än nånsin tidigare till vilken grad olika tjejer verkligen kan se olika ut och fortfarande vara djävligt snygga och sexiga. Deras fittor såg helt olika ut, deras bröst hade helt olika former, deras bröstvårtor var i helt olika storleksklasser (min flickvän har små bröstvårtor, tjejen med små bröst hade stora bröstvårtor), deras magar och lår och rumpor var olika. Jag hade inte lagt märke till det på samma sätt förut.

Någonting som alla sunt skapade män däremot tycker är avtändande är kvinnor som äcklas av sina egna kroppar. Det är sött om ni skäms litegrann och är lite blyga, men det går oftast till rejäl överdrift.

5:56 AM  
Blogger Paradiset said...

Kul med nytt inlägg från min nya favvis PhPh. Jag har kollat sidan varje dag i väntan på nästa upplysande och underhållande post. Du regerar! Jag är ett fan.

4:44 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag garvar ihjäl mig åt din blogg.

7:43 AM  
Blogger Cygnus said...

Numera finns det ytterligare en blogg som länkar till dig:

http://www.ruff-allyouneed.blogspot.com/

12:13 PM  

Post a Comment

<< Home