Monday, April 09, 2007

Om att sälja sig (mer eller mindre gratis =)


Boken!

Det är tänkt att textdelen av boken ska vara klar till första maj. LOL. LOl lol lol lol.

Den stora utmaningen just nu är att skriva en säljande text om eländet. En såndäringa marknadsföringspryl. Precis som LouiseP som ska ges ut på samma förlag (och har dessutom ett fastställt utgivningsdatum =) har jag problem med det.

Alltså, det är verkligen inte en jantegrej, för jag vet vad jag är bra på, och jag pratar gärna om det. Det är det att det är inte jag som ska säljas, det är min bok. Och dessutom... dessutom är det inte MIG boken ska säljas till.

I och för sig, om man lyckas kränga den till mig, skulle man lyckas med vem som helst. I mina öron låter "bok baserad på blogg, som handlar om en ung kaxig tjej som på ett underhållande sätt skriver om telefonsex" väldigt suspekt, och för att jag skulle köpa den skulle marknadsföringen och recensenterna behöva övertyga mig om att boken har kvaliteter utöver det eventuella sensationsvärdet.

Å andra sidan har jag någon sorts sunt förnuft som viskar att "sex" + "ung kaxig tjej" + "roligt" är för de flesta kodord som man köper boken för, inte trots.

Så här sitter altså lilla jag, och ska försöka skriva någonting som träffar båda potentiella målgrupperna, och dessutom är sant, och dessutom inte låter helt blasé. Jag får ju inte skriva "Alltså, kom igen, det här är typ lättläst och roligt och sex och ungkaxig, men jag lovar, det är betydligt mycket mer välskrivet än vad man kan förvänta sig av en blok och så är det jävligt snygga bilder".

Herregud, jag har aldrig ens lyckats prestera ett vettigt "personligt brev" (ni vet, sånt man skickar med sin CV), för jag klarar inte av att skriva att jag gillar utmaningar och många järn i elden och jobba i team utan att börja skratta.

Jaja, jag snickrar väl ihop någonting. Det är ju inte det att boken är dålig, för den kommer bli riktigt bra, utan... Ja, hur skriver man så att det inte låter urtöntigt?

Rolit!

Jag jobbar fortfarande, men det har liksom inte hänt nåt nytt och spännande på sistone. Eller jo. en kompis till en kompis sökte jobb som telehora och jag hjälpte henne med kontakterna. Vi addade varann på MSN och connectade typ direkt. Gemensama intressen och attityder. Bra grejor. Cool tjej. I alla fall, det vackra är att jag numera har någon att snacka jobbiga kunder med, och hon FÖRSTÅR mig. Dessutom kan man ge varandra råd och utbyta idéer. Tänk om jag hade någon att prata med när jag började jobba? Då hade jag kanske inte börjat blogga!

Jo, det hade jag, var så säkra.

Hur som helst, en morgon fick jag en total knäppgök till kund. En riktig stjärna. Jag clearade honom, jag MSNade kollegan om "Haha, hör nu vad jag fått för typ!". Hon skrattade och led med mig, fick plötsligt samtal, och en minut senare kom ett meddelande om att det är knäppot hon pratade med!

Efter ett tag lade han på och vi börjar chatta om hans underbara uttryck och beställningar när min telefon ringde... Knäppot bollades fram och tillbaka mellan oss halvannan timme, sedan loggade jag ut och jag vet inte riktigt hur det gick för kollegan efteråt. Roligt var det i alla fall. Vi har inte hört av honom sedan dess.

Tävling!

Det här är en tävling av typen "vi behöver material och satsar på att folk är tillräckligt narcissistiska för att gratisarbeta". Sånt gör man ju i hela medievärlden, så varför ska jag låta bli?

När jag skriver i boken vill jag ibland kanske skriva om en särskild situation, men anoymiserat. Det kanske är någon ovanlig fetisch med, men den i sig spelar ingen roll, så man kan lika gärna byta ut mot en likvärdig underlig fetisch. Då blir ingen utpekad utan att innebörden i anekdoten lider.

Reglerna: kom på en rolig fetisch. Vinnarfetischen får vara med i boken. Det är jag som bestämmer vem som vinner och inget gnäll efteråt! =)

Vad du får ut: din braiga idé blir förevigad i en riktig bok så att du får någonting att skryta om för dina barnbarn.

GO!

Kontaktinfo!

Det var någon som för ett tag sedan gnällde om att jag inte hade någon mailadress på bloggen. Det har jag, naturligtvis, länken är i högerspalten, ganska högt uppe, där det är brukligt att ha sånt. Men ifall någon lat jävel som inte okkar leta vill mig något finns jag på phphsepost@gmail.com ~♥

Labels: , ,

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jag hävdar fortfarande att det mest märkliga någon någonsin sagt i syfte att försöka flörta upp mig är: "Men kom igen, om jag bara får slicka svetten från dina fotsulor så kan jag raka mig över hela kroppen med ett slött rakblad och sen lägga mig i ett badkar fyllt av vinäger!"

Needless to say så sa jag nej.
Jag är ju HYSTERISKT kittlig under fötterna!

10:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fetisch för Happy Meal-leksaker?

9:36 AM  
Blogger Gunilla said...

Jag har hrm.. rekommenderat din blogg till en lista på läsvärda bloggar.
Hänger du på och ger fler tips?

1:21 PM  
Anonymous Anonymous said...

Fetisch för att kleta sperma i lååångt hår.
Skolköksfetisch (tänkt mattant, tänk slev, tänk Birkenstock och knästrumpor)
Hundvalpsfetisch.
Peta-ut-stickor-ur-tårna/fingrarna-med-hjälp-av-knappnålfetisch.
Pormaskfetischism. (och dess grövre avknoppning, finnfetischism)
Snurra-sig-yr-på-kontorsstolfetischism.
Känslan när man biter i riktigt torrt fleecetyg-fetischism.

6:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Jag har snöat in helt på kvinnliga könsorgan i sexuella sammanhang.

Fittan som Fetisch

Dir T Masing

1:31 AM  
Anonymous Anonymous said...

Fast det ska tilläggas att det inte är en äkta fetisch. jag MÅSTE inte ha en fitta närvarande vare sig fysiskt eller i fantasin för att kunna bli sexuellt upphetsad, men det hjälper helt klart.

1:32 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kära Phonephucker. Ville bara ge lite synpunkter på det här med en bok.

Do it. Ärligt talat. Du skriver sjukt bra och du skriver om ett ämne som varken är blasé, förenklat eller för akademiskt. Du är en av få bloggare som faktiskt har något att säga, och som gör det väl. Du är alltid läsvärd, oftast rolig och aldrig onyanserad. Dessutom behövs den här typen av inlägg i den allmänna sex/feminism-debatten.

Om du bestämmer dig för att skriva en bok så tror jag ärligt talat inte att du behöver göra mycket mer än att samla ihop dina bästa inlägg, redigera lite och kanske lägga till något. Du har ju ett grymt material redan. Var stolt över det.

Jag lovar att jag kommer köpa din bok och ge den i present till alla jag känner.

Det här med fetischer. Jag vet att det inte är speciellt nydanande, men jag är verkligen faschinerad av den japanska hentaiporren. Det är ofta typ 12-armade monster som penetrerar små fastbundna skolflickor med sina tentakler. Just själva monsterelementet är intressant. Går kanske inte att använda. Men skoj.


Just det - se till att du får ordentligt betalt.

Peace!

6:38 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Fetischerna noterade, keep it rolling!

Keolin:
Tack för dina snälla ord. Desvärre fungerar det inte riktigt att "samla ihop dina bästa inlägg, redigera lite och kanske lägga till något" =) Å andra sidan motiveras man (jag) av komplimanger.
*hålögd PhPh som försöker, verkligen försöker, konvertera blogg till bok*

8:56 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Jusstja, Gunilla.
Tack! Det är roligt att ses som läösvärd =D
Hm. Det finns ju de som jag har på min sidebar, jag läser dem inte så mycket numera, för jag hinner inte. Det blir mest http://sensuellqkonsult.wordpress.com/ för hon har svinbra koll på prostitutionsdebatten, så man håller sig uppdaterad.

9:01 AM  
Blogger Silme said...

En fetisch som tydligen är ganska vanlig upptäckte jag när jag läste på lite, men som jag fortfarande tycker är totalt konstig (för att jag inte kan relatera alls - men each to his (or her) own), är ballongfetisch.. uppblåsta ballonger, at spricka ballongerna (gärna med högklackade skor eller mellan benen), etc.

1:22 AM  

Post a Comment

<< Home