Saturday, December 16, 2006

Are we there yet? Are we there yet?


För några inlägg sedan fick jag motta en retorisk (?) fråga i en kommentar.

[V]arfor [ä]r alla porrfilmer centrerade runt manlig orgasm, medan den kvinnliga inte ens verkar existera?

Jag tyckte att frågan inte stämde med mina erfarenheter.

Häromdagen hade jag en anledning att skumma genom ett par dussin mainstreamporrklipp. Bara för det här inläggets skull kollade jag om min bild av mainstreamporren stämde i ett särskilt avseende. Det gjorde den. Klittor smeks för fulla muggar. Under oralsex, under fingringsscener, under vaginala och anala samlag. Klitorissmek ger (fysiskt sett) ingenting till någon annan än kvinnan, den är helt inriktad på att få henne att komma.

I en filmkurs jag läst talades det en hel del om porr, och bland annat den kvinnliga orgasmens vikt. Det är, som ni kanske förstår, ganska svårt att fokusera kameran på var den kvinnliga orgasmen händer. Det är mycket lättare med män - deras orgasmer har oftast en tydlig visuell sida. Men just det att tjejorgasmen inte går att fånga gör att alla verkligen försöker. The porrfilmen, Långt ner i halsen, är hur illustrativ som helst i det avseendet. Den handlar om en kvinna som vill få orgasm. Och hennes orgasmer visualiseras dessutom genom metaforiska filmklipp med rymdraketuppskjutningar och whatnot.

För det där med att visualisera är viktigt. Det är till exempel därför som många upplever fontänorgasmer (som man inte ska råka kalla för fontanellorgasmer, för då kommer alla bildade människor skratta åt en) (<- baserat på en sann historia) som värsta stora dealen, trots att många av dem som får sådana säger att de inte känns mer än vanliga. För att ja, man får ett konkret bevis. Man ser det, alltså finns det! Ett annat sånt tecken var att medan männen i princip bara tillåter sig ett "oh yeah" under sin moneyshot, håller tjejerna på att väsnas precis hela tiden. Ytterligare ett tecken på att den kvinnliga orgasmen verkar existera. Det fanns mer, någonting med kameravinklar och sånt. Kommer inte ihåg. Poängen är att det i mainstreamheteroporr (och med heteroporr menar jag även "lesbisk" porr riktad till manlig publik) är viktigt att kvinnan får orgasm. Allt det där stämmer överens med mina erfarenheter av mäns fantasier. För något år sedan läste jag en webbutgåva av någon engelskspråkig grabbtidning, där en prostituerad kvinna gästspelade med ett hor-ABC. På W fann man "whoregasm" med förklaringen att en kvinna som säljer sex minst av allt vill få orgasm på jobbet. Kunden ska inte tro att sexsäljerskan har det skönt på riktigt. Han ska inte få någon anledning att känna sig som en hingst. Och horan som kommer under ett betalsamlag känner sig bara smutsig och genomprostituerad. Som om det fanns ingen skillnad mellan hennes verkliga "jag" och horan. Eller nåt sånt. Jag misstänker i alla fall att jag skulle ha den attityden om jag sålde sex på riktigt. För det är nåt liknande jag känner för mitt jobb. Om jag får välja vill jag inte behöva fejka (och jag fejkar alltid när jag telefånar mig, den som tror att jag onanerar på jobbet vinner ett extra par rosa glasögon). Det känns på något vis konstigare än att bara ljuga om att jag är kåt.

Framför allt... Äh. Vi tar det såhär. För det fösta vill jag påpeka att följande bara gäller samtal då jag "sitter på andra sidan luren och onanerar", kom vi överens om ett rollspel är reglerna i mitt huvud hela annorlunda. För det andra fejkar jag gärna för män som verkar bry sig på riktigt. Som inte frågar "kommer du snart" nittio sekunder efter att jag fått av mig byxorna. Om kunden tar tid på sig, tar hänsyn till min upphetsning och har koll på vad en kvinna i verkligheten skulle kunna tänkas uppskatta, då är det inget problem. Då spelar jag upp hela upphetsningskurvan och låter inte som dåligt pålagt ljud under en porravsugning.

Men för knulls skull, kom inte med "är vi framme snart?" var tionde sekund. För då kommer jag fulfejka och säga "jaja, jag kom just". Kom inte med ur orgasmframkallningssynpunkt helt orealistiska instruktioner om du vill höra en orgasm. Tro inte att normala kvinnor får tio orgasmer på hälften så många minuter. Ja, jag kan. Med en het och bra partner. Att tjata sin partner till orgasm är varken sexigt eller bra. Dessutom är jag lite av ett rymdmonster i det avseendet, de flesta kvinnor skulle inte få übermultipla ens med Gigolo Joes hjälp.

Som jag har skrivit många gånger förr, min acceptans för underliga antaganden om hur kvinnor fungerar står i omvänd proportion till hur "verklighetstroget" samtalet är. Är det typ "jag tar din analoskuld utan glidmedel eller uppvärmning i baksätet på en bil när du egentligen bara skulle ha skjuts till balettskolan" är det liksom okej med nästan vad som helst i orgasmfejkväg. Men ska kunden hålla på och låtsas att allt är på riktigt så får han fan finna sig i att klitoris (om han ens vet vad det är) inte är som on/off-knappen på hans lösfitta.

Värst är telefontorskar som har typ följande schema:
00:00 Säga hej och fråga om jag är naken
00:05 Säga åt mig att klä av mig naken
00:20 Fråga mig om jag smeker mig själv
00:27 Fråga hur många fingrar jag har inne
00:31 Tipsa om att lägga till ett finger
00:38 Be att få höra hur min plaskvåta fitta låter
00:46 Fråga om jag kommit än
01:18 Fråga om jag kommit än
01:23 Tipsa om att lägga till ytterligare ett finger
01:39 Fråga om hans idé fungerade och om jag kommit än
01:45 Börja flåsa så mycket att jag ger upp och fejkar
01:47 Fråga om det var skönt
01:56 Fråga om jag kommer snart
02:03 Fråga om jag kommer snart
02:36 Fråga om jag inte kommit än
02:56 Spruta
03:09 Fråga om det gick för mig när det gick för honom
03:15 Inleda en monolog om att det viktigaste för honom är att tjejen har det skönt
04:28 Avsluta monologen om att det viktigaste för honom är att tjejen har det skönt
04:43 Säga att vi hörs och att jag nog är glad över att han bryr sig om att det ska vara skönt för mig
04:48 Lägga på

Självgoda svin.

Inget fel på att tända på hur en kåt människa låter. Men det finns sätt att få fram såna ljud som jag personligen tycker mycket mer om. Till exempel just rollspel. Eller att anstränga sig lite. Eller att fråga "låter du mycket i säng? Få höra?". Eller att inte vara så självgod. Mammaknullare.

Nångång pratade jag och mina polare om att jobba på McDonald's. Jag sa att jag skulle fått sparken direkt för att min moral skulle aldrig tillåta mig att sälja pommes frites till tjocka barn till en tjock förälder. Jag skulle beordrat dem att springa tio varv runt kvarteret eller äta morötter eller nåt, men att få en Happy Meal gjort av ister och snabba kolhydrater... over my fired body! Det är lite samma sak här, fast eftersom det i alla fall inte handlar om små oskyldiga barns hälsa lyckas jag vara trevlig och börja svära först efter att varan är såld.

Det där med hur jag reagerar är helt och hållet personligt och gäller mig och bara mig. Men det där med att heteromän generellt gillar att se/höra/få kvinnor att komma är nog sant.

Labels: , , ,

5 Comments:

Blogger Tanja Suhinina said...

Det är många som vill höra mig njuta och komma, självklart. Det är ju grymt upphetsande =)

För mig handlar det väl om att de som ger sig in i leken får leken tåla. Ska man leka realism, ska man inte försöka hoppa ned från skyskrapor som Spindelmannen, klicka på blinkade annonser på Internet eller tro att en kvinna kan gå från noll till orgasm på en minut, bara man tjatar lite på henne.

Plus att jag är allmänt irriterad på inställningen att orgasm = bra sex och ingen orgasm = dåligt sex. Det blir ju bara ett himla springande mot ett mål instället för en skön resa, om man har den inställningen.

Gnäll gnäll gnäll =)

11:59 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej PhPh! Du skriver fantastiskt - humoristiskt, insiktsfullt, modigt, öppet, provokativt och med en känsla för språket som är fenomenal. Jag vet inte hur jag kan få kontakt med dig för att diskutera ett erbjudande till dig, nämligen att publicera en bok utgående från din blogg. Hör av dig till mig på chefred@hydraforlag.se och kolla in oss på www.hydraforlag.se.

3:32 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag har skrivit till dig tidigare & frågar how the fuck man hittar vägen til lett telefuckjobb. Du svarade att du hade googlat & det har jag också gjort i omgångar. Gett upp. Försökt igen. & gett upp. Något tips på olika sidor att besöka & söka på eller kanske sökord förutom "telefonsex" & de mest uppenbara?

Det är uppenbarligen för svårt för mig. =)

Tack på förhand.

12:05 PM  
Blogger Unknown said...

Hm.... det kan hjälpa att googla bara på svenska sidor. Fast jag måste säga att när jag försökte googla nu var det mycket mer bloggar och annat irrelevant än vad jag minns att jag hittade för ett år sedan... Några av sidorna jag känner igen:
http://www.privatecall.se/kontaktaoss.php
http://www.teletjanst.nu/sokes.asp
http://www.nattensanglar.se/pris.asp
http://infotel.se/start.html

Lycka till!

12:58 PM  
Blogger Unknown said...

This comment has been removed by the author.

12:58 PM  

Post a Comment

<< Home