Friday, April 07, 2006

Fråga PhPh om Sex & Sånt

PhonePhucker har fått en kommentar.

Asså ja tycker det verkar helcool men ja urdrar ba en sak; man hetsar väl upp sej me teletugget lr ere helt avsexat? /M

Jag antar att M undrar om jag blir kåt på jobbet. Det är nog en fråga som många av er har ställt sig, men inte vågat ställa mig. Därför får M ett offentligt svar.

Om ni minns det där programmet med Arschelberg för en månad sedan, fejkades det anställningsintervju med en riktig telesexföretagare och en TV3-reporter. Reportern ställde en dumma porrchockframkallande frågor, men arbetsgivaren svarade lugnt fram till att TV3-bruden frågade "Vad gör man om man inte är kåt då?".

Det märktes at arbetsgivaren aldrig fått frågan förut. Efter en kort what the fuck-paus föreslog hon "man låtsas?".

Vilket oftast är vad man gör. Jag har visserligen varit kåt på jobbet några gånger, men oftast har det berott på att jag var i full fart med att sexa upp min pojkvän när det ringde. Att jag avbröt denna procedur för att prata tråksnusk visar bara hur underbart stark arbetsmoral jag har. (Provisionslön, provisionslöööööön!)

Ett par gånger har jag lyckats kåta upp mig själv. Det var vid tilfällen då kunderna gav mig fria händer och jag kunde berätta om sånt jag själv tycker är sexigt. Då fick jag ironiskt nog hålla tillbaka kättjan, hur professionellt tror ni jag kan uppträda när jag är kåt?

Det är alltså så det förhåller sig i mitt fall.

För övrigt har jag fått rätt mycket respons från människor som skriver att min blogg är bra och så. Man tackar.

Labels:

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

PhPh.....
Tack för ditt svar. Jag var lite elak som la ut frågan men jag kunde bara inte hålla mig. Jag är imponerad av dina välskrivna, roliga (du har sinne för poänger) och träffsäkra bloggar. Jag uppskattar dina bloggar och väntar med spänning på nästa.
Du har kommit in i en bransch där du kan använda din fantasi. Bra fantasi och ett bra gehör = hög profesionalitet = god lönsamhet. Du måste veta vilka strängar du ska slå an på och hur hårt. Träning ger färdighet.

Jag var väldigt nyfiken på hur du skulle hantera min "urdrar"-ing.

Vad kan jag säga... MVG+ Det som genomsyrar ditt skrivande är en total ärlighet. Det tillsammans med det andra jag nämnt tar upp dina bloggar till höjder som få kommer upp till.
Din loggar tillhör det absoluta toppskiktet.

Anledningen till att du jobbar som PhPh är att du gick arbetslös och helt sonika hoppade på det här. Du besitter värdefulla egenskaper som du har omsatt väl i ditt nuvarande jobb. De egenskaperna är guld värda. Nu har du ett arbete.
PhPh-jobbet är säkert lönsamt men slicka-suga-rida blir väl tröttsamt i längden.

En fråga.
Vad vill du helst göra efter PhPh? Ett jobb där du får utlopp för dina kreativa strömmar vore något för dig. Du är en skapande person.
/M
PS. Förlåt mig för luringen DS.

3:39 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

...
eh? Vadå elak? Vadå nyfiken? Jag besvarade ju i stort sett frågan i tidigare inlägg, typ http://phonephucker.blogspot.com/2006/02/jag-ljuger-s-bra.html
Hur som helst, tack.

I framtiden tänker jag satsa på en massa sexologirelevanta akademiska poäng och flödande kreativitet, var så lugn =)

4:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Snubblade över din sida, gillade skrivandet och din attityd som genomsyrar det hela. Lade upp en länk på min egen och hoppasw du fått mer trafik/MVH Sellergren

2:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

Min kommentar har inget med innehållet att göra. Hittade din sida, gillade attityden och skrivandet så jag lade upp en länk på min egen sida ("Världsherravälde.nu!") och hoppas du fått lite mer trafik.

2:29 AM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Tack, Magnus!

7:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hahahahhaa...ahhh underbart att han var tvungen att förtydliga att det absolut inte "hade något med innehållet att göra".

7:06 PM  

Post a Comment

<< Home