Sunday, January 15, 2006

Spectacular! Spectacular! / No word in your vernacular / can describe this great event.

Ord, ord, ord!

Jag tycker om ord. De förökar sig på konstiga sätt, de evolverar, de blandar sig med varandra. Ord är häftiga djur. Eftersom jag tycker om ordar och eftersom de är mitt främsta arbetsredskap var jag väldigt nyfiken på hur mitt arbetsvokabulär skulle utformas.

Det är nu empiriskt bevisat att det manliga könsorganet heter kuk. Jag tror inte att någon är särskilt överraskad, det brukar inte bli så mycket diskussion om just den saken. Det är faktiskt lite väl fattigt på den synonymfronten, jag tror att någon har använt dase vid något tillfälle, men annars är det lika mycket variation som i en sovjetisk klonfabrik.
Naturligtvis broderas språket ut och sammansättningar bildas. Gubbkuk till exempel. Dessutom kan en kuk vara stor, ådrig, grov eller hård. Ollonet och pungen är kukens eviga följeslagare.

Låt oss röra oss längre bak. Tjejer har en fitta. Det är inte lika säkert och tryggt som kuk, ett och annat skadedjur slinker genom. Fittor kan också sättas ihop med andra ord, så att man till exempel får flickfitta eller ungfitta. Fittor kan vara rakade (utom en gång då jag fick önskemål på hårig tack), blöta, våta, lena, heta, trånga, mjuka och kåta. Fittan har blygdläppar och klitoris som ibland kallas för klitta och ibland för klitooooris.

Om vi rör oss ännu längre bak hittar vi ett mycket mer sysonymrikt område. Oftast heter det stjärten, men baken/därbak, anal, anus och röv används flitigt. Kunderna besvärar sig inte med att beskriva den bakre porten med andra adjektiv än trång. Lika bra det.

Tjejer har förresten även bröst. Ibland har de tuttar. Hängpattar har tyvärr bara förekommit en gång.

När det är dags för kärleksakten kan man börja med att runka (om man är kille) och pulla eller onanera om man är tjej. Smeka sig själv är också stort.
Sedan fortsätter man med att suga och slicka. Suga kan varieras med munknulla. Knulla är för övrigt det vanligaste ordet för samlag. Älska har förekommit. Rida är vanligt. Ta mig är också vanligt. Man avslutar med att komma eller spruta.

Hittills har det här inlägget inte varit särskilt nyskapande någonstans. Kuk, fitta, stjärt, knulla; exakt de orden som jag använder på fritiden. Men nu kommer anledningen till varför jag skrev inlägget. Ett vanligt ord som visserligen passar in i sammanhanget, men som har tillräckligt många synonymer för att inte behöva användas oftare än var tredje samtal. Som det är nu överanvänds ordet av alla kunder till den milda grad att man börjar misstänka att de alla är en och samme man med otroliga runkfärdigheter.

Ordet är HÄRLIG(T).

Det kan användas för sig ("*stön* mmm härligt") eller tillsammans med en kroppsdel ("min hääärliga fitta"). Huvudsaken är att ordet används. Ofta. Mycket. Härligt.

Labels:

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hmmm... detta var min första blogg jag läste faktiskt. Jag måste säga att jag fick en trevlig lässtund. Tack för att du delade med dig! Men ringer, det hoppar jag nog över... :)

3:21 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Herregud, du får ju en helt skev bild av Bloggosfären =) Roligt att du gillade bloggen, fortsätt gärna läsa; pervon är lite som småbarn, de hittar alltid på skojiga saker att skriva om!

3:29 PM  

Post a Comment

<< Home