Thursday, December 01, 2005

Om

Käre läsare!

Egentligen tycker jag att det borde räcka med texten jag har högst upp, strax under rubriken. Men det kan vara bäst att utveckla några punkter.

Den här bloggen skrivs av en tjugonånting gammal kvinna som jobbar som telefonhora. Egentligen handlar bloggen om jobbet, men det händer att jag gör avstickare. Främst för metabloggning. Ibland uttalar jag mig om sexualpolitik eller skriver om sex i allmänhet, men det brukar oftast vara direkt relevant till arbetet.

När jag berättar om vad jag jobbar med får jag ofta frågor, så känns dig inte konstig om du vill ställa en. Om det finns något aspekt av jobbet som jag inte har behandlat (eller som du tror att jag inte har behandlat) som du är nyfiken på är det bara att lämna en kommentar. Det är väldigt sannolikt att jag hade tänkt att skriva om det i vilket fall som, men skyndar på för att du ska få din fråga besvarad.

En vanlig fråga är, förresten, hur man kommer in i min glamorösa bransch. Här är min historia. Inläggen med markeringen jobbet i sig kan vara av intresse.

Jag länkar till två sorts bloggar: bloggar som handlar om sexförsäljning i någon form och bloggar som länkar till mig. Bloggarna i första kategorin brukar jag oftast upptäcka när de blir länkade från bloggar jag läser, eller så hittar jag dem när jag rejdar Internet. Bloggarna i andra kategorin fiskar jag upp genom min besöksmätare som snällt förser mig med humoristiska googlesökningar och länkar till members-only forum där någon nämner mig. Om du vill bli länkad till är det alltså bara att länka till mig eller bli en bloggande sexarbetare =)
(Om du vill få en länk utan att behöva vänta på att jag märker dig i besöksstatistiken, är det bara att säga till)

Fram till 21/04 2007 var bloggen anonym. Inte för att jag skämdes över mitt jobb, eller någonting annat onödigt, utan för att ha en "säkerhetssluss" mellan mig och kunderna. Jag ville hålla bloggpersonligheten, jobbpersonligheten och IRL-PhPh omöjliga att koppla till varandra, så att om en av länkarna brast (eller snarare tvärtom), skulle man stå ytterligare ett steg från att ha alla tre sammankopplade.
Numera väger dessa argument inte lika tungt som förr (av anledningar som jag inte orkar förklara) .

Det bästa sättet att kontakta mig är genom att skriva en kommentar, för de mailas direkt till min vanliga e-postadress. Det finns även den utmärkta adressen phphsepost@gmail.com som man får maila till om man vill maila mig.

(det här inlägget skrevs egentligen 27/12-06, men jag lade in den så långt bak jag kunde så att det inte skulle störa)

Labels:

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hur hittar man ett sådant jobb som du har? Jag har letat efter företag på internet men man får ju inget telefonnummer eller adress så man kan lämna in en ansökan. Måste du ha en nakenbild på dig själv upplagd för att få jobba?

4:27 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Hej!
Ett par sidor som jag hittade åt någon annan var
http://www.privatecall.se/kontaktaoss.php http://www.teletjanst.nu/sokes.asp http://www.nattensanglar.se/pris.asp http://infotel.se/start.html

Försök med dem (och nämn inte bloggen, är du snäll =)
Nakenbild, ja. Jag har ingen nakenbild. Och man vet aldrig om bilderna som ett visst företag har på sin sida föreställer dem man pratar med eller om det är ondskefullt stulna bilder från nån annanstans.

1:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tack för din hjälp! jag ska pröva min lycka! Jag undrade bara om nakenbilden, för på en av de annonser jag faktiskt lyckades hitta stod det att man var tvungen att skicka med en bild av sig själv naken, eller låta sig fotas av deras fotograf... man vill ju helst vara anonym liksom. Ha det så bra!

2:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Åh, vad jag har haft roligt här hos dej! Jag har väl läst igenom 4 månaders skriverier kanske, med stor behållning!

Du skriver bra, otroligt bra!
Och det är emellanåt så hysteriskt roligt att jag sitter här och gapflabbar, högt och ljudligt.
En enda gång ropade jag "fy fan" och det var pga tipset att mikrovärma trosorna. ;)
Och jag här lärt mej mycket. Jag funderar på hur jag i min kyska blogg ska övertyga mina läsare att göra ett besök här. Jag hoppas du inte har nåt emot att bli länkad till? Jag kommer iallafall hit och läser fler gånger. Garanterat.

2:49 PM  
Blogger Tanja Suhinina said...

Salt:
Tacktack!

Jag har absolut ingenting emot att bli länkad till, och jag länkar givetvis tillbaka.

7:26 AM  

Post a Comment

<< Home