Wednesday, December 14, 2005

Mikrofonkåt

Istället för att skriva en introduktionspost som handlar om hur, var och varför jag fick jobbet går jag rakt på sak. Hittills har jag stött på två stora existentionella frågor som jag inte riktigt har ett svar på. Den första frågan är hur ska man låta när man suger av någon?

I verkligheten låter det inte så mycket, och när det väl låter är det knappast stereotypt sexiga ljud. De som aldrig har varit med om fellatio kan testa genom att munknulla sig med en gurka i minst fem minuter. *smask sörpel hmmmpf smask smask harkel* Det är inte ett problem när man faktiskt gör det, men det finns nog en anledning till varför avsugningsscenerna i Deep Throat har pålagt ljud.

Hur ska man göra när ljud är det enda man har och gubben i luren viskar "sug av mig"?

Innan dess kombinerar man narrativt berättande (jag tar av mig min tröja... jag har en svart spets-BH...) med dialog ("Får jag ta av dig jeansen?") med ljud som man förmodas kunna åstadkomma då. Porrstön alltså. Det kan diskuteras huruvida det är realistiskt att stöna när man tar av sig tröjan, men det är i alla fall fysiskt genomförbart.

Att stöna med en kuk nerkörd i halsen är å andra sidan ganska svårt. För att inte sälja omöjligt. Om man får för sig att låta när man fellerar, låter man som om någon kväver en. Det är kanske ingen större överraskning. Som den realismeftersträvare jag är vill jag genast börja sörpla, harkla upp hår och besvara alla hans tillrop med variationer på "fhhmfp". Mitt sunda förnuft beordrar mig att låta bli. Det blir till slut mest lägesbeskrivande voice-over (jag låter tungan leka över ditt ollon) kryddat med stön.

Jag får svälja realismambitionerna och istället förlita mig på konventionerna inom porrfilm. Det verkar vara standard med pålagda stön i avsugningsscener. Men någon gång borde jag ta med en gurka till jobbet och satsa på riktigt sucky-sucky. Om kunden inte gillar läget är det bara att spotta ut grönsaken och återgå till åååååh.

Labels:

2 Comments:

Blogger mirshafie said...

jag suger ju inte kuk själv (oftast), men gillar att bli avsugen av min flickvän. som du skriver är det omöjligt att göra sexiga ljud när man har kuken djupt in, men när hon bara suger på mitt ollon går det ganska bra att prata. det blir en slags gurglande röst som i varje fall jag starkt förknippar med att få kuken avsugen och tycker är sexigt.

kanske vore nåt? borde funka med valfri avlång grönsak :)

underbar blogg för övrigt! kul och smart.

6:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

Smaskljuden är ju sjukt sexiga, så länge det inte blir för gutturalt. Skaffa en enklare dildo och provsmaska lite inför någon med bra smak. Vem vet? Det kan bli en hit.

5:13 PM  

Post a Comment

<< Home